Уроците за упражнение също започват с въвеждаща ситуация и въпроси за упражняване. Следват различни по вид и по степен на трудност задачи, които развиват следните познавателни компетентности:
- анализ на философски текст;
- създаване на аналитичен текст;
- участие в дискусия;
- анализ на казус;
- разработване на проект;
- публично представяне.
Тези компетентности са описани подробно в отделни приложения в края на учебника.
Задачите и в двата типа уроци са увлекателни и достатъчно на брой. Те са обозначени със знаци, които показват коя компетентност се упражнява и развива. Посочена е и степента им на трудност.
Учебникът има и още едно голямо предимство – не се налага учителят да търси допълнителни материали за часа или да измисля задачи. Може просто да следва текста на урока, да подбере подходящи задачи от предложените и със сигурност ще постигне очакваните резултати от учебната програма по философия за 8. клас.